Reklamační podmínky
REKLAMAČNÍ ŘÁD INTERNETOVÉHO OBCHODU
www.armpek.com
- Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno u prodávajícího a které je ve vlastnictví spotřebitele.
- Je-li kupujícím spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání), vztahuje se na veškeré nabízené zboží záruka 24 měsíců, není-li na zboží uvedeno jinak, a řídí se zákonem o ochraně spotřebitele a občanským zákoníkem a těmito reklamačními podmínkami. Pokud si kupující objednal použité zboží a byl o tom informován, činí záruční doba 12 měsíců. Pokud kupující není spotřebitelem, platí ustanovení obchodního zákoníku a záruční doba je 1 rok a tyto záruční podmínky se na takové reklamace nevztahují.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího, pokud si zboží kupující vyzvedne osobně, dnem převzetí.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího neprodleně, jakmile vadu zjistí.
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady způsobené následujícím způsobem použití:
- vada byla způsobena mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
- nesprávným zacházením s výrobkem jiným způsobem, než je uvedeno v návodu k použití,
- použitím zboží v podmínkách, které neodpovídají svými vlhkostními, chemickými a mechanickými účinky přirozenému prostředí zboží podle návodu,
- zanedbání péče o zboží a jeho údržby,
- poškození zboží nadměrným zatížením,
- používání zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy nebo jiné porušení záručních podmínek.
- Z odpovědnosti za vady jsou rovněž vyloučeny vady způsobené živelnými pohromami.
- Z odpovědnosti za vady je rovněž vyloučeno běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí) způsobené užíváním zboží. Za vadu nelze považovat vadu, která vyplývá již z povahy zboží, z doby jeho minimální trvanlivosti nebo z doby jeho užívání, která může být omezena na kratší dobu. Doba minimální trvanlivosti, doba použitelnosti, datum spotřeby nebo obdobná doba musí být na zboží vyznačena, pokud se na zboží takové označení vztahuje.
- Reklamované zboží musí být zasláno na naši níže uvedenou adresu, nikoli však na dobírku nebo doručeno osobně na kontaktní adresu. Zboží by mělo být vhodně zabaleno, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy, a doporučujeme zasílat zboží doporučeně nebo jako pojištěnou zásilku. Ke zboží je třeba přiložit kopii dokladu o koupi (faktury) a popis závady, případně doporučujeme přiložit vyplněný formulář pro reklamaci. reklamační formulář spolu s dokladem o koupi. Reklamaci doporučujeme zaslat písemně (poštou) nebo osobně (nikoliv e-mailem).
- Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vystaví kupujícímu potvrzení o reklamaci ve vhodné formě. Datem uplatnění reklamace je den jejího doručení prodávajícímu, nejpozději však okamžik, kdy prodávající znemožní nebo znemožní převzetí předmětu reklamace. Nelze-li potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o vyřízení reklamace se zasílá písemně.
- Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména je-li požadováno složité technické zhodnocení zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí prodávající reklamaci ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.
- Práva kupujícího při uplatnění reklamace:
- pokud se jedná o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady, přičemž vada musí být odstraněna bez zbytečného odkladu,
- kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, týká-li se vada pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo k závažnosti vady,
- prodávající může místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za věc bez vady, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže,
- nelze-li vadu odstranit a brání-li řádnému užívání věci, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejné právo má kupující i v případě, že se jedná o vadu odstranitelnou, avšak kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad,
- v případě jiných neodstranitelných vad má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
- Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud reklamační řízení skončí předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jeho odůvodněným odmítnutím, čímž kupující potvrdí osobní převzetí, nebo potvrzením přepravní společnosti v případě, že kupující nepřevezme reklamaci osobně....
- Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud je reklamační řízení ukončeno předáním reklamovaného zboží (jeho výměnou, opravou), vrácením kupní ceny zboží, poskytnutím přiměřené slevy nebo odůvodněným zamítnutím. Spotřebitel musí být o výsledku reklamačního řízení informován v zákonné lhůtě.
- Nepoškozenost zboží, resp. neporušenost obalu (dle pokynů při převzetí zboží) je nutné zkontrolovat při převzetí zboží, neboť zboží může být při přepravě poškozeno. Kupujícím se doporučuje zboží rozbalit a zkontrolovat za přítomnosti dopravce. Svým podpisem kurýrovi prohlašujete, že obal není poškozen.
- Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli změnit bez předchozího upozornění.
- Adresa pro doručování reklamací a vráceného zboží: ARMPEK - SKLAD, Partizánska 699/55, 058 01 Poprad, objednávky@armpek.sk, mob.: +421 910 127 252.
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Reklamační řád slouží k zajištění správného postupu při uplatňování a vyřizování reklamací. Je vypracován v souladu s ob anským zákoníkem, zákonem . 40/1964 Sb. a zákonem . 634/1992 Sb. o ochran" spot ebitele ve zn ní pozd jších p edpis .
Článek I.
OBECNÁ USTANOVENÍ
Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím u ing. Peter KUBÍK - ARMPEK, se sídlem: Brezová 1358/8, 059 52 Veľká Lomnica, IČ: 40 329 704 (dále jen Prodávající).
Kupující (spotřebitel) má možnost se seznámit s Reklamačním řádem a záručními podmínkami a potvrzuje, že tak učinil současně s uzavřením kupní smlouvy.
Prodávající vydává tento reklamační řád v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen "zákon o ochraně spotřebitele"), zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavírané na dálku nebo smlouvy uzavírané mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně některých zákonů (dále také jen "zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na základě smlouvy uzavírané na dálku"), kterým prodávající informuje spotřebitele o obchodních podmínkách a způsobu reklamace, o postupech při uplatňování a vyřizování reklamací, stížností a podnětů spotřebitelů, včetně informací o tom, kde lze reklamaci uplatnit a o provádění záručních oprav týkajících se zboží zakoupeného v internetovém obchodě.
Tento reklamační řád, včetně poskytované záruky, se nevztahuje na zboží nebo reklamace vyplývající z vad zboží, které v internetovém obchodě zakoupila osoba, která není považována za spotřebitele ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, případně ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na základě smlouvy uzavřené na dálku. Práva a povinnosti vyplývající z uplatnění nároků z vad zboží, jakož i postup a způsob vyřizování reklamací vad zboží se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a dalšími souvisejícími předpisy upravujícími postavení a uplatňování nároků z vad zboží mezi podnikatelskými subjekty v případě podle předchozí věty.
Článek II.
PRÁVO Z REKLAMACE
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv kupujícího z vadného plnění a odpovědnosti prodávajícího za vady prodaného zboží se řídí ustanoveními § 619 a násl. obchodního zákoníku. Občanského zákoníku, jakož i příslušnými ustanoveními Zákona o ochraně spotřebitele.
Kupující má právo zakoupené zboží reklamovat. Pokud je reklamace oprávněná a vada zboží je odstranitelná, má kupující právo na bezplatné odstranění vady a prodávající odstraní vadu na své náklady.
Pokud je reklamace oprávněná a vada výrobku není odstranitelná, má kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy. Nemůže-li prodávající vyměnit reklamované zboží za stejné zboží z důvodu, že takové zboží nemá na skladě, nabídne prodávající obdobné zboží za obdobnou cenu, nebo může kupující odstoupit od kupní smlouvy a prodávající vrátí kupujícímu cenu reklamovaného zboží. Pokud zboží není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy. To neplatí, pokud kupující o vadě věděl nebo ji sám způsobil.
Pokud se na zakoupeném zboží vyskytne vada, má kupující právo tuto vadu reklamovat při převzetí zboží nebo v záruční době. Pro správné posouzení reklamace je nutné, aby reklamované zboží bylo kompletní, čisté, v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami. Kupující je povinen používat zboží pouze k určenému účelu a dodržovat známá pravidla, podmínky a návod k použití.
Uplatnění práva na reklamaci se vztahuje pouze na výrobní vady a záruční dobu nelze zaměňovat s běžnou životností výrobku, tj. dobou, po kterou při řádném používání a péči může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, účelu, ke kterému je určeno, a rozdílné intenzitě používání vydržet.
Prodávající odpovídá za vady prodaného zboží při jeho převzetí spotřebitelem. Je-li předmětem kupní smlouvy použité zboží, prodávající neodpovídá za vady způsobené používáním nebo opotřebením. V případě zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vady, pro které byla nižší cena sjednána. Prodávající rovněž neodpovídá za vady zboží, na které byl spotřebitel upozorněn při uzavření kupní smlouvy.
Článek III.
MÍSTO A ZPŮSOB PODÁNÍ REKLAMACE
Kupující uplatňuje reklamaci v místě, kde zboží zakoupil. Spolu s reklamovaným zbožím musí být předloženy následující doklady:
- identifikační údaje kupujícího
- daňový doklad (faktura nebo doklad z ERP), kterým bylo zboží zakoupeno a na kterém je jasně a viditelně uveden druh zboží, jeho množství, cena, datum a místo nákupu
- název zboží, druh, velikost, případně barva zboží
- cena zboží
- přesný popis vady zboží nebo způsobu, jakým vada zboží vznikla
- reklamované zboží ve stavu uvedeném v čl. 2.
Prodávající po obdržení reklamace vystaví kupujícímu "Reklamační list", ve kterém uvede identifikační údaje kupujícího, datum uplatnění reklamace, jaké zboží je reklamováno, kdy bylo zboží zakoupeno, přesný popis vady reklamovaného zboží, razítko a podpis prodávajícího.
Pokud Kupující neuplatňuje reklamaci osobně, ale zasílá reklamované zboží přepravní společností nebo Slovenskou poštou, je povinen veškeré údaje zaslat písemně spolu s reklamovaným zbožím na adresu Prodávajícího na vlastní náklady a nebezpečí (doporučuje se pojištění balíku). Bez výše uvedených potřebných údajů nelze reklamaci přijmout. Prodávající odmítá přijímat reklamace zaslané na dobírku.
Zjistí-li kupující při dodání zboží přepravní společností množstevní rozdíly nebo nekompletnost zásilky, je povinen tuto reklamaci uplatnit do 3 dnů ode dne převzetí zboží.
Kupující má právo na vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů.
Článek IV.
ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO
Prodávající odpovídá za vady, které se na zboží vyskytnou v záruční době, nikoliv však za vady:
- které si kupující způsobil sám
- o kterých kupující věděl před převzetím zboží
- pro které byla poskytnuta sleva z ceny zboží
- které vznikly během záruční doby v důsledku opotřebení způsobeného běžným používáním, nesprávnou péčí, nesprávným nebo nadměrným používáním, nesprávným servisem nebo po uplynutí životnosti zboží
Článek V.
ZÁRUČNÍ DOBA, PRAVIDLA PRO VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Kupující má právo uplatnit reklamaci do 24 měsíců ode dne převzetí zboží kupujícím nebo ode dne vystavení dokladu o koupi, pokud není na záručním listu uvedena lhůta delší.
- V případě prodeje použitého zboží má kupující právo uplatnit reklamaci do 12 měsíců ode dne převzetí zboží nebo ode dne vydání dokladu o koupi. Prodávající odpovídá pouze za vady, které se projeví při převzetí zboží, s výjimkou vad způsobených používáním nebo opotřebením. Prodávající neodpovídá za vady, které se projeví po převzetí použitého zboží.
- Záruční doba začíná běžet dnem vystavení dokladu o koupi zboží.
- Nebude-li reklamace uplatněna v záruční době, právo na reklamaci zaniká.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu, ihned a neprodleně, jakmile vadu zjistí, aby mohla být reklamace řádně posouzena a správně určen původ vady.
- Prodávající je povinen reklamaci řádně posoudit a rozhodnout o jejím vyřízení ihned, ve složitých případech do 3 dnů, vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů. Tato lhůta začíná běžet ode dne doručení reklamovaného zboží prodávajícímu.
- Prodávající informuje kupujícího o vyřízení reklamace a kupující je povinen reklamované zboží převzít. Kupující je povinen převzít reklamované zboží, jakmile je mu oznámeno, že jeho reklamace byla vyřízena, nejpozději však do 30 dnů ode dne dodání reklamovaného zboží, a to i bez vyrozumění prodávajícího.
Článek VI.
ALTERNATIVNÍ ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
- Vážený spotřebiteli. Pokud se domníváte, že jsme porušili Vaše práva nebo nejste spokojeni se způsobem vyřízení Vaší reklamace, zašlete nám prosím žádost o nápravu na naši e-mailovou adresu: objednávky@armpek.sk.
- Pokud na tuto žádost odpovíme záporně, nebo pokud na ni neodpovíme do 30 dnů od jejího zaslání na výše uvedenou e-mailovou adresu, nebo pokud nebudete spokojeni s naším řešením, pak máte na základě novely zákona č. 102/2014 a zákona č. 391/2015 o alternativním řešení spotřebitelských sporů právo na alternativní (mimosoudní) způsob řešení sporu.
- Návrh můžete podat způsobem uvedeným v § 12 zákona č. 391/2015 Sb. K podání návrhu můžete využít formulář, jehož vzor je rovněž k dispozici na internetových stránkách příslušného ministerstva a jednotlivých orgánů alternativního řešení sporů.
- Seznam subjektů alternativního řešení sporů ke dni 10. 4. 2016 naleznete zde: Seznam subjektů alternativního řešení sporů pro spotřebitelské spory je k dispozici od 10.4.2016.. Spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí.
- Adresa pro elektronické podání na Slovenskou obchodní inspekci je ars@soi.sk.
- Subjekt alternativního řešení sporů může návrh spotřebitele odmítnout, např:
- pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje 20 EUR.
- pokud je vzhledem ke všem okolnostem zřejmé, že alternativní řešení sporu by bylo možné pouze s vynaložením nepřiměřeného úsilí apod.
- Spotřebitel může podat stížnost také prostřednictvím platformy pro alternativní řešení sporů RSO, která je dostupná online na adrese: VYHLÁŠENÍ O ZRUŠENÍ SPORU. Zde může spotřebitel žijící v EU podat stížnost na obchodníka usazeného v EU.
- Náklady na alternativní řešení sporů nese každá ze stran sporu samostatně, bez možnosti náhrady.